מיפוי תזוזות בכותל המערבי

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים


בסוף חודש יולי 2018, נפלה אבן גדולה מן הכותל המערבי. בנס הארוע לא נגמר באסון אך ההבנה כי האבן נפלה ללא סיבה נראית לעין הצריכה ביצוע מיפוי ומעקב אחר התנהגות הקיר על מנת להימנע מנפילות נוספות. אז כיצד ניתן לבצע מעקב תזוזות ושינויים באמצעות סריקת לייזר?

תוצרים אורתופוטו, מפת צבעים לייצוג מישרויות הקיר, שרטוטי דו מימד
תחומים ,
טכנולוגיות
אורטופוטו הכותל המערבי
אורתופוטו של הכותל המערבי בשחור לבן
אורתופוטו של הכותל המערבי בשחור לבן
אורתופוטו של הכותל המערבי

סיימנו ביצוע סריקת לייזר של ה Kotel – Western Wall (כותל המערבי)באזור בו נפלה האבן. מטרת הסריקה היא בראש ובראשונה לתעד את המצב הקיים של הקיר. לאחר מכן ניתן לאתר שינויים במנח הקיר, לאבחן את המישוריות שלו (ולאבחן אבנים שחורגות מן המישור באופן המחייב התייחסות מיוחדת) ולבצע השוואה לסריקות קודמות על מנת לאתר את הנקודות או האזורים בהם האבנים חורגות ממישור הקיר. הסריקה בוצעה ברזולוציה גבוהה במיוחד ככה שניתן להתמקד באופן ספציפי בכל אבן ובפירוט עד לרמה של נקודות המפגש בין אבן לאבן, מילוי הפוגה ביניהן ואפילו מה מידת ההשפעה של שורשי השיחים הצומחים על הקיר על מנח האבנים.

על ידי סריקת לייזר ברזולוציה גבוהה (מאוד) ניתן להבין את מצבו הפיזי של קיר, את המישוריות שלו ואת מנח האבנים בו. המידע מאפשר לבצע הערכת סיכון, הבנת המצב ותכנון פעולות להמשך על מנת להקטין או למנוע את הסיכוי לנפילות נוספות. רגישותו של האזור מחייבת תיעוד קפדני ואמין.

הפקנו עבור ה קרן למורשת הכותל המערבי צילומי אורתופוטו ברזולוציה גבוהה של הקיר, שרטוטי אוטוקאד המייצגים את מיקום האבנים בעיגון לרשת קואורדינטות אחידה, ומיפוי מלא של הקיר עם מפת צבעים המייצגת חריגות של אבנים מן המישור כאשר כל צבע מייצג מידת חריגה אחרת מן המישור

לקוח הקרן למורשת הכותל
arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות