מוזיאון מגדל דוד, ירושלים

1200 עמדות סריקה ו 15 מ"מ של דיוק


במתחמים ארכיאולוגיים או מבנים המיועדים לשימור אנו נדרשים לדיוק רב במדידות ולהעביר מידע על פריטים אדריכליים וארכיאולוגיים ברזולוציה גבוהה מאוד. במתחם מוזיאון עיר דוד בירושלים עשינו את כל זה אבל עשינו זאת תוך חיבור של 1200 (!!) עמדות סריקה ובדיוק של 15 מ"מ על פני כל המתחם

תוצרים מודל 3D, שרטוטי 2D, חתכים, TruView
תחומים
טכנולוגיות
מבט על מוזיאון מגדל דוד
ענן נקודות - שימו לב למדרגות הפנימיות במגדל שנסרקו אף הן
תצורת ענן נקודות של מתחם המוזיאון
מבט על על המתחם

מוזיאון מגדל דוד הוא מתחם ארכאולוגי רחב היקף. המוזיאון הוא אחד מן המוזיאונים ההיסטוריים המובילים בעולם ונחשב לאתר ביקור חובה למבקרים בירושלים. במסגרת עבודת שיפוץ ושדרוג גדולה שנעשתה ברחבי המוזיאון, המצודה וחללי התצוגה נתבקשנו לסייע בסריקת ומיפוי המצב הקיים בכל מרחב המוזיאון. גודלו של המרחב ואופי השיפוץ דרשו מסירת פרטים רבים וברזולוציה גבוהים במיוחד על מנת שניתן יהיה להפיק מהם מידע אפקטיבי הן לצרכי שימור, הן לצרכי שדרוג חללי התצוגה, לצרכי תכנון והסדרת אמצעי נגישות וכמובן, התייחסות לארכיאולוגיה.

סך הכל לכל אורך הפרויקט הקמנו 1200 עמדות סריקה שונות בהן ביצענו סריקה ברזולוציה גבוהה. המתחם כולו נסרק הן חיצונית והן תוך כדי כניסה למבנים הדרושים למיפוי.  חיברנו יחד את כל 1200 תחנות הסריקה לקבלת תמונה תלת מימדית, מלאה ומדוייקת של כל החלל. מענן הנקודות יצרנו מודל תלת מימדי של חוץ המתחם ושל כל אחד מחללי התצוגה. המודל שימש בסיס עבור האדריכלים לתכנון האדריכלי וכן לתכנון השינויים המבניים הנדרשים תוך שמירה על הקיים בהתייחסות לדרישות השימור.

והנה המודל המלא. שימו לב- ייתכן וייקח למודל כמה דקות להיטען מאחר והוא מפורט מאוד. שווה המתנה.
המודל מבוסס על סריקת לייזר תלת מימדית- זוהי לא הדמייה אלא מודל מצב קיים (As Made) מציאותי

מי שמעוניין לעשות סיבוב 360 בחלק מהמודל מוזמן להיכנס ללינק הזה או ללינק הזה. יש לכם משקפי תלת מימד? עוד יותר טוב, נסו לצפות בלינקים המצורפים באמצעות המשקפיים.

רוצים פרטים נוספים? צרו איתנו קשר כבר עכשיו- צלצלו 04.8577385

אדריכלות קימל אשכולות אדריכלים
שנה 2016-2018
arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות