מגדל עזריאלי שרונה תל אביב

איך בונים אייקון אדריכלי ומה עושים כשעמוד בטון מפריע לדלת להיפתח


מגדל עזריאלי שרונה שנפתח בשנת 2016 הוא לא רק המגדל הגבוה ביותר בישראל (255 מטרים גובהו) והוא גם לא רק אחד הגדולים בישראל עם כ -2,300 מ"ר שטח קומה בממוצע הוא גם המגדל המתפתל הראשון בישראל. צורתו המתפתלת של המגדל הופכת את הקמתו לאתגר הנדסי ואדריכלי לא פשוט. סייענו בתכנון ובהקמת המגדל על ידי ביצוע מודלים תלת מימדיים, איתור בעיות קונסטרוקטיביות ומיפוי תלת מימדי מדוייק.

תוצרים מודל תלת מימדי, מודל AS MADE, סריקות לייזר תלת מימדיות, תוכניות SHOP DRAWINGS לחיפוי אלומיניום
תחומים ,
טכנולוגיות ,
מדידת תלת מימדית בלייזר
חתך במודל התלת מימדי- ניתן לראות את מיקומי העומדים והשינויים במנח הקומות
המגדל המפותל הראשון בארץ
מבט מלמעהל על המודל התלת מימדי- ניתן לראות את סיבוב הקומות זו מעל זו
ענן נקודות מגדל עזריאלי שרונה

המגדל בנוי מ 61 קומות שמונחות זו על זו כאשר כל אחת מסתובבת 0.5 מעלה ביחס לקומה מתחתיה. ציר הסיבוב שסביבו מסתובבות הקומות ממוקם כ 50 מטרים מחוץ למגדל. במצב כזה העמודים משנים את מיקומם בין קומה לקומה. למעשה, העמודים זזים כ- 9 סנטימטרים בין קומה לקומה. בתזוזות משמעותיות כאלה לא פלא שחלק מן העמודים יצרו בעיה פרקטית של ממש כאשר, למשל, הם ממוקמים פתאום מול דלתות . על מנת לסייע בהבנת מיקומי העמודים והכוחות הפועלים עליהם, בנינו מודל תלת מימדי מלא של המגדל על בסיס התוכניות האדריכליות שהועברו אלינו ממשרד משה צור אדריכלים. על בסיס המודל שלנו בוצעו חישובי כוחות וחוזק חדשים , שינויים במיקומי העמודים בוצעו אף הם בהתאם לצרכים הפרקטיים והעיצוביים, ההתאמות עודכנו במודל ובתוכניות בהתאם.

מערכת קירות המסך במגדל עזריאלי שרונה היא מערכת כפולה: קיר חלונות פנימי, קיר חלונות חיצוני וביניהם מערכת הצללה. על מנת לסייע בתכנון ובהקמת קירות המסך של המגדל סיפקנו תוכניות shop drawings שהתייחסו לחלוקת החלונות ולפיתול.

במהלך בניית המגדל ביצענו סריקת לייזר תלת מימדית מדויקת של החזיתות מידי ארבע קומות, על מנת לאתר אי התאמות ולוודא ביצוע בדיוק הנדרש.

אדריכלות משה צור אדריכלים
חיפויים וקירות מסך אלומיניום קונסטרקשיין בע"מ
קבן ראשי אל-הר
arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות