תאום דיגיטלי: המפתח לניהול ותחזוקה חכמה של מבנים


החל משלב התכנון, עבור בביצוע וכלה במסירת הפרויקט לאחר הקמתו, פרויקט בנייה הוא פרויקט מורכב, ארוך ורצוף בשינויים בלתי מתוכננים. האתגרים שעומדים בפני אנשי עולם הבנייה אינם יוצאי דופן או ייחודיים, אך קצב ההתרחשות והעוצמה של העבודה יכולים להפוך את האתגרים האלה לקשים במיוחד.

פלטפורמה חדשנית ומתקדמת לשיפור יעילות התפעול, קיצור זמני תגובה וקבלת ההחלטות מושכלת ומבוססת דאטא.

בעולם המבנים המורכבים, ניהול ותחזוקה יעילים, מהירים וכלכליים הם קריטיים. גם אנחנו מבינים את זה ולכן פיתחנו את פלטפורמת ה'תאום הדיגיטלי' של מבט.

מהו תאום דיגיטלי? תאום דיגיטלי הוא העתק מדויק, מתפקד ודינמי של הנכס הפיזי שלך, המיוצר בסביבה וירטואלית. היתרון? גמישות בלתי מוגבלת. ניתן לבחון כל החלטה, משינוי קו ייצור, דרך שיפוץ ועד לאחזקת משאבה תקולה, במרחב דיגיטלי באופן יעיל, מהיר ונטול סיכונים פיזיים וכספיים.

כיצד אנו בונים תאום דיגיטלי? הכל מתחיל בבסיס, אנחנו ממפים מבנים ונכסים בסריקת לייזר תלת ממדי כבר משנת 2000, אנו אוספים דאטא הנדסי רחב על הנכס, מה שמאפשר לנו לבנות מודל תלת ממדי מלא של הנכס. מעבר למודל התלת-ממדי המפורט, אנו מוסיפים ל'תאום הדיגיטלי' של הנכס שלכם שכבות נוספות של מידע, כגון פנורמות 360, שרטוטים דו ממדיים, דו"חות, ומידע תחזוקתי וכן מימשוק לכל מערכות האחזקה וניהול הנכס הקיימות. כל אלמנט במודל מקושר למידע הרלוונטי לו, ומתקבל תמונה מלאה ומדויקת של המבנה.

דאטא הוא המלך- כל נקודה במודל התלת ממדי שלנו היא למעשה "דלת" למידע עשיר ומפורט. הפלטפורמה שלנו לא רק מציגה את המבנה שלך במודל תלת-ממדי, אלא גם מאפשרת לך לחפור עמוק בתוך הנתונים, ולגלות תובנות יקרות ערך על מצבו ועל ביצועיו. על ידי קישור בין המודל התלת-ממדי לנתונים היסטוריים של תחזוקה, הפלטפורמה שלנו הופכת לכלי רב עוצמה לתחזוקה חזויה ואופטימיזציה של משאבים.

  • לראות את כל התמונה: איחוד של כל הנתונים הרלוונטיים, כולל מידע הנדסי, תפעולי ואחזקה, בפלטפורמה אחת.

  • לקבל החלטות מושכלות: ניתוח נתונים מתקדם המסייע לך לקבל החלטות מבוססות נתונים.

  • לשפר את שיתוף הפעולה: שיתוף קל של מידע בין כל הגורמים הרלוונטיים.
  • להגדיל את יעילות התפעול: חיסכון בזמן ובמשאבים, שיפור זמני התגובה לתקלות.

מה הופך את הפלטפורמה שלנו לייחודית?

  • ממשק אינטואיטיבי: קל לשימוש, גם ללא ידע טכני.
  • התאמה אישית: ניתן להתאים את הפלטפורמה לצרכים הספציפיים של כל מבנה.
  • אינטגרציה עם מערכות קיימות: עובד בצורה חלקה עם המערכות הקיימות שלך.
  • אבטחה גבוהה: הגנה על המידע שלך באמצעות מנגנוני אבטחה מתקדמים.

מה עושים עם כל הטוב הזה? טוב, למען האמת, הכל.

  • חיזוי תקלות: דמייני שאת יכולה לחזות מתי צפויה להתקלקל משאבת מים במרתף הבניין, עוד לפני שהיא גורמת להצפה. באמצעות ניתוח נתוני חיישנים המחוברים למשאבה, והשוואתם לנתונים ההיסטוריים, באמצעות התאום הדיגיטלי שלנו תוכלי לחזות תקלות פוטנציאליות ולהתריע מראש, כך שתוכלי לתכנן את פעולות התחזוקה בצורה יעילה.
  • תכנון עבודות תחזוקה: לפני ביצוע עבודות תחזוקה מורכבות, כגון החלפת צינור או שיפוץ חדר, ניתן להשתמש בתאום הדיגיטלי כדי לתכנן את העבודה בצורה מדויקת. תוכל לראות את המיקום המדויק של הצינור, לזהות חיבורים, ולזהות מכשולים פוטנציאליים, וכך לחסוך זמן וכסף.
  • שיפור בטיחות העובדים: על ידי שימוש בתאום הדיגיטלי, ניתן ליצור אזורים מסוכנים וירטואליים במודל. עובדים יוכלו לראות את האזורים הללו לפני תחילת העבודה ולהיזהר מהם. בנוסף, ניתן להשתמש בתאום הדיגיטלי כדי לתכנן מסלולים בטוחים לעובדים.
  • שיפור שיתוף הפעולה בין צוותים: צוותי אחזקה שונים יכולים להשתמש בתאום הדיגיטלי כדי לשתף מידע ולהתאם את פעילותם. לדוגמה, צוות החשמל יכול לראות את מיקום הצנרת, וצוות האינסטלציה יכול לראות את מיקום הציוד החשמלי, מה שמפחית את הסיכון לטעויות ומאפשר תיאום יעיל יותר.
  • הדרכה והכשרה: תאום דיגיטלי יכול לשמש ככלי הדרכה לעובדים חדשים. הם יכולים לחקור את המבנה באופן וירטואלי, ללמוד על מערכות שונות, ולהבין את הקשרים ביניהן.
  • שליפת מידע הנדסי – הנגישות למידע הנדסי כיום נעשית באופן ארכאי, באמצעות קלסרים המכילים תכניות מודפסות, שלעיתים אינן מעודכנות ולעיתים אינן קיימות. התאום הדיגיטלי מנגיש את כל המידע על המערכות והאביזרים באופן המרוכז במקום אחד. לחיצה על כל עצם בבניין תפתח תפריט המכיל את כל המסמכים הרלוונטיים לצורך תפעול, תחזוקה, שרות, אחריות ועוד.
  • ניווט במבנה – התאום הדיגיטלי מאפשר ביקור במבנה מרחוק, שליחת טכנאי אל אביזר מסוים בחדר מסוים, הכוונת ציוד אל אתר מסוים וכן הלאה
  • ניהול נכסים, ציודים ותהליכים – איזה חדר מאוכלס, מי מאכלס אותו, אילו ציודים יש בחדר, מתי מתקיימת בו פעילות וכן הלאה

רוצים הדגמה אצלכם? צרו איתנו קשר כבר עכשיו

אפשר לשלוח לנו מייל ל etai.o@mabat3d.com או להרים טלפון 04-8577385 או להתקשר ישירות לנייד של איתי: 050-3376670

arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות