תיעוד As Built במבנה האודיטוריום ביד ושם

מסריקה למודל


במבנה האודיטוריום ביד ושם בירושלים מתוכנן שיפוץ. נתבקשנו לבצע מיפוי ומידול תלת ממדיים של המבנה ולספק לאדריכלים מודל As Made תלת ממדי שישמש אותם בעת התכנון.

אחד המפתחות הראשוניים להצלחתו של פרויקט שיפוץ או בניה במבנה קיים היא היכולת לתכנן על בסיס תוכניות ומידע גיאומטרי אמין של המבנה.

לקראת שיפוץ מבנה האודיטוריום ביד ושם נתבקשנו על ידי מנהלי הפרויקט בחברת "פורן שרים ניהול פרויקטים" לספק לאדריכלים מודל תלת ממדי עדכני של המבנה המבוסס על סריקת לייזר תלת ממדית אשר איתו יוכלו לבצע תכנון.

ענן הנקודות של הסריקה במבט על

האודיטוריום בגודל של כ 1,800 מ"ר, בן שתי קומות שבהן מספר חללי תצוגה, מסדרונות וחדרים וכן האולם הראשי ובו במה מרכזית ומושבי הצופים.

מראה "ענן נקודות" אודיטוריום אזור הבמה

את המדידה ביצענו באמצעות סורק הלייזר החדש ביותר בשוק RTC 360. הסורק מתוצרת חברת Leica מאפשר לנו לכסות שטח גדול בתוך זמן קצר מאוד וברמת אמינות גבוהה ביותר.

הקמנו עמדות סריקה רבות בכל רחבי האודיטוריום על שתי קומותיו תוך שאנו מכסים באופן מלא את כל החלל. לאחר הסריקה ביצענו חיבור של שתי הקומות לכדי קובץ אחד המייצג את שתיהן בהתאם למנח בו הן יושבות במציאות.

מבט על של ענן הנקודות ובו מוצגות עמדות הסריקה השונות

באמצעות הסריקה ביצענו מיפוי מערכתי כולל של כלל המתחם על כל הבינוי, המערכות, ההתקנים והגיאומטריות שבו. סה"כ במתחם הגדול והמורכב הזה הקמנו כ 180 עמדות סריקה.

האדריכלים אצלנו במשרד הפיקו מענן הנקודות שהתקבל מן הסריקה, מודל רוויט תלת מימדי שהועבר לאדריכלים להמשך תכנון.

מודל תלת ממדי מבוסס סריקת לייזר
As Made מבוסס סריקת לייזר
מצד ימין ענן הנקודות כפי שהתקבל מן הסורק- מצד שמאל מודל תלת ממדי מבוסס סריקת הלייזר- הזיזו הפס הלבן באמצע ימינה ושמאלה
As Made מבוסס סריקת לייזר
מצד ימין ענן הנקודות כפי שהתקבל מן הסורק- מצד שמאל מודל תלת ממדי מבוסס סריקת הלייזר- הזיזו הפס הלבן ימינה ושמאלה

מידול על בסיס סריקת לייזר תלת ממדית (Scan to BIM) היא טכניקה חדשה שעושה שימוש בטכנולוגיות ותוכנות מדידה, ומידול מתקדמות ומשנה לחלוטין את האופן שבו מתבצע תכנון לקראת בניה במבנים קיימים. בשיטה זו מדידת המבנה נעשית כמערך שלם על ידי מאות מיליוני נקודות לייזר ולא באופן מקומי-נקודתי המשמעות היא שהנתונים שמתקבלים הם מלאים יותר, מקיפים יותר ומכסים את כל החלל או הגיאומטריה הנמדדת.

 

תוכלו לקרוא עוד קצת על השיטה כאן

מעוניינים גם כן להתקדם למיפוי תלת ממדי? כתבו לנו או דברו איתנו

בונוס: רוצים לראות את המודל במלואו? הנה הלינק. תהנו. (ייתכן וייקח למודל קצת זמן להיטען)

 

arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות