ספריית גולדשלאגר, מכון וייצמן למדע, רחובות

שששש.... למפות ספרייה בשלושה ימים ולשמור על השקט


כחלק מהערכות מכון וייצמן למיפוי ולמידול כלל המבנים במתחם המכון ומעבר לניהול הנכסים במודל BIM ביצענו סריקת, מיפוי ומידול בניין ספריית גודלשלאגר במכון. ותאמינו או לא, הספרנית לא כעסה עלינו שאנחנו עושים רעש אפילו פעם אחת. טוב, זה פשוט כי לא עשינו רעש.

תוצרים מודל 3D, תוכניות 2D
תחומים
טכנולוגיות
סריקת לייזר תלת מימדית
ענן נקודות ספריית גולדשלאגר
פנים וחוץ
מודל רוויט מבט מבחוץ
מבט על על ענן הנקודות לאחר הסרת הגג
מבנה קונכיה חרוטי

בניין ספריית גולדשלאגר במכון וייצמן הוא מבנה בעל צורניות מיוחדת הבנוי כקונכיה חרוטית בה המעבר בין החללים והקומות הוא לאורך ספירלה המטפסת במעלה המבנה. לקראת שידרוג הספרייה והפיכת המבנה לכזה העומד בתקני נגישות, נתבקשנו לתעד את המבנה (As Built)

ביצענו סריקות לייזר ברזולוציה גבוהה בתוך המבנה, מחוצה לו וכן את סביבתו הקרובה (חניות, מקלטים ועוד) . סביב המבנה צומחים עצים רבים- העצים נהדרים לאווירה ולסביבה אך לנו כסורקים הם יוצרים הסתרות והפרעות במהלך הסריקה. על מנת להתגבר על ההסתרות הצבנו תחנות סריקה רבות מכמה נקודות מבט על המבנה וביצענו חיבור (Registration) ביניהן על מנת לקבל תמונה מלאה וללא הסתרות.

את תוצאות הסריקה הפכנו למודל Revit תלת מימדי מפורט (LOD 350) שישמש את מכון וייצמן לתכנון עתידי של עבודות השדרוג של המבנה ויוכל לשמש בסיס לניהול ואחזקת המבנה בפעילותו השוטפת כחלק ממעבר המכון לעבודה במודל BIM Building Information Modeling

הנה כאן תוכלו לראות, לנוע ולחוש את המודל https://autode.sk/2B8ksuS

חשוב לציין שהמבנה כולו נסרק בשעות הפעילות של המקום והעבודה כולה בוצעה במהירות ובשקט רב תוך הפרעה מינימלית לסטודנטים ולמבקרים בספרייה. השימוש בסורקי לייזר שקטים, מהירים ומתקדמים מאפשר לנו לבצע עבודות סריקה מבלי להפריע לשגרת הפעילות של האתר הנסרק ולהביא על ידי כך לחסכון בכסף ובזמן יקר.

עדכון: במחצית 2020 הספריה חדלה לשמש כספריה, עברה שיפוץ מקיף והפכה למרכז מפגש ולמידה. הנה כתבה שפורסמה על הפרויקט באתר Xnet

arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות