מערת קדרון (בני חזיר)

איך מנגישים מערה


במערת בני חזיר שבירושלים קבורים, ובכן.... בני משפחת חזיר. משפחה עשירה שחיה בירושלים במאה ה 2 לפנה"ס וביקשו להיקבר אל מול הר המוריה. יותר מ 2000 שנים לאחר מכן, נתבקשנו על ידי עמותת עיר דוד לסייע בהנגשת האתר.

תוצרים מודל MESH תלת מימדי, חתכים מקומיים, תוכניות דו ממדיות, שרטוטים, TrueView
תחומים
טכנולוגיות
מתחם המערה במראה "ענן הנקודות"
בענן הנקודות ניתן לראות בבירור את גרמי המדרגות הפנימיים ואת העמודים
מערת בני חזיר "ענן נקודות"

כיום הכניסה למערת קידרון (בני חזיר) היא דרך מערת קבר זכריה הצמודה. ביציאה ממערת קידרון בצידה השני ישנו שביל עפר שאינו נגיש כיום. עם התחלת תהליך התכנון להנגשת המערה (ע"י משרד מתי רוזנשיין אדריכלים) נתבקשנו לבצע סריקת לייזר תלת ממדית ומיפוי של שביל העפר למרגלות המערה והגישה אליה וכן את מתחם היציאה.

הקמנו מספר עמדות סריקה הן בשביל הגישה אל המערה, הן בתוך המערה והן ביציאה מצידה השני. בסרטון פה למטה תוכלו לראות באופן זריז ומקוצר מעט מתהליך עיבוד ענן הנקודות שנעשה אצלנו במשרד לאחר החזרה מן השטח.

לאחר עיבוד ענן הנקודות ניגשנו לאתגר של בניית מודל תלת ממדי. המודל התלת ממדי נבנה על בסיס "ענן הנקודות" , המודל מאפשר למתכננים לבצע תכנון נגישות כאשר כל הנתונים הגיאומטריים, פיזיים, הנדסיים של המערה מוצגים להם באופן מערכתי, מלא ומדויק.

בבניית מודל תלת ממדי המבוסס על צורות לא רגולריות ישנו אתגר מיוחד בשמירה על אמינות ואיכות המודל כך שיציג נאמנה את המצב הקיים. לאחר הכנת מודל תלת ממדי ניתן להפיק חתכים מקומיים אמינים לטובת התכנון.

מעבר למודל התלת ממדי ועל מנת לאפשר לאדריכלים לסייר באופן וירטואלי באתר הפקנו עבורם מודל TrueView. המודל מאפשר הסתכלות פנורמית 360 מעלות בכל החלל שנסרק וכן איתור קואורדינטות, ביצוע מדידות, סימון נקודות עניין, המודל גם מאפשר שיתוף של כל בעלי העניין בפרויקט ומאפשר ניהול איכותי יותר ושיתופי של הפרויקט. הנה- תוכלו להבין טוב יותר מה זה TrueView כאן

 

arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות