מגדל תוצרת הארץ ToHa

איך מחפים אייקון?


את בניין תוצרת הארץ שממוקם על המגרש התחום בין רחובות יגאל אלון, השלום ותוצרת הארץ בתל אביב קשה לפספס. למגדל צורה ייחודית הנובעת מחזיתות נסוגות- מן הקומה האמצעית של המגדל הקומות הולכות וקטנות ככל שעולים או יורדים בקומות המגדל. האדריכלים בחרו להדגיש את החזיתות הנסוגות על ידי "משיכת" הקומות החוצה קצת מחזית הבניין ויצירת קירות מסך במיפתחים גדולים שיחברו בין הקומות מרצפה עד רצפה. החלטה זו העמידה את קבלן קירות המסך בפני אתגר תכנוני ושמחנו מאוד לסייע באתגר.

תוצרים שרטוטי קונטור 2D ו 3D לביטוי המרחק בין הרצפה לתקרה במלוא היקף הבניין
תחומים ,
טכנולוגיות ,
מיפוי מבנים
"ענן נקודות" של המבנה
מגדל תוצרת הארץ בפורמט "ענן נקודות"
סריקת לייזר של הבטונים במבנה
צורה לא סימטרית. בלתי אפשרית למדידה מדוקית בדרכים קונבנציונאליות

בניין תוצרת הארץ הוא בניין בן 29 קומות, רחב וגדול מאוד, כ- 53,000 מ"ר שטחו. צורתו הגיאומטרית המורכבת נובעת משטחי קומות שונים, ככל שעולים מעלה מהקומה האמצעית או יורדים ממנה למטה הולכות הקומות ונעשות קטנות יותר. המתכננים (ישר אדריכלים בשיתוף עם רון ארד אדריכלים)  ביקשו להדגיש את החזיתות הנסוגות באמצעות קירות המסך. לכן הם "משכו" מעט את הקומות החוצה ותיכננו קירות מסך שמחברים את הקומות מרצפה עד רצפה.

הויטרינות של קירות המסך מותקנות על מסילות ייעודיות שיוצרו מבעוד מועד מחוץ לאתר (Prefabrication) על מנת שהמסגרות יתאימו למפתחים ויתחברו אחת לשנייה באופן מדוייק נדרש מידע מדויק ואמין על מידות המפתחים, ומאחר והמפתחים בבניין תוצרת הארץ גדולים במיוחד הדיוק במדידה קריטי במיוחד ונתבקשנו לסייע במיפוי המבנה באמצעות סריקת לייזר תלת מימדית.

היקף המבנה, כאמור, רחב מאוד ולכן נדרשנו להקים מספר עמדות סריקה גדול בהיקף הבניין וכן להקים עמדות סריקה הן בקרבת הבניין והן במרחק ממנו על מנת להבטיח סגירת רשת מדוייקת (Grid) למלוא היקף הבניין וכל זאת תוך שמירה על רמת דיוק גבוהה במיוחד.

אתגר נוסף שעמד בפנינו ושאיתו התמודדנו בהצלחה נבע מהעובדה שהסריקה התבצעה בשני שלבים. הראשון מקומת הקרקע ועד הקומה ה 12 ובשלב השני סרקנו מהקומה ה 12 ומעלה. עבודה בשני שלבים משמעותה שהמשך הבנייה בין השלב הראשון לשני יוצר כוחות על המבנה שמשנים את הגיאומטריה שלו ומאתגרים אותנו כסורקים לספק נתונים מדויקים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו איתנו קשר

שנה 2017
אדריכלות ישר אדריכלים ורון ארד אדריכלים
arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות