"הבלוק" מרכז הנגב

כשבטון, ברזל ואלומיניום דקורטיביים נפגשים


האדריכלות של השנים האחרונות מתאפיינת בבניית מגדלים עם גיאומטריות מיוחדות ובלתי שגרתיות. המבנים האלה מציבים אתגרים מיוחדים בפני חברות המקימות עליהם קירות מסך וחיפויים דקורטיביים. גם הבניין החדש שבונה חברת דניה סיבוס במתחם הבלוק, סמוך למרכז הנגב בבאר שבע, מתאפיין בקווים עגולים וברצועות אלומיניום דקורטיביות שעוטפות את הבניין. על מנת לאפשר תכנון וביצוע של חיפוי מדויק במבנים כאלה נדרשת מדידה מדויקת של המבנה והכנת תוכניות מצב קיים אמינות. שמחנו לסייע לחברת דניה סיבוס ולחברת גלבוע פרויקטים שמבצעת את החיפוי במיפוי גיאומטריית המבנה.

תוצרים קונטור קומה, מיפוי חזיתות, אבחון התנהגות בטון חזיתית
תחומים
טכנולוגיות
מיפוי חזיתות
סריקת לייזר תלת ממדית לתכנון חיפוי מבנים
"ענן נקודות" של המבנה
שרטוטי קונטור קומה

מבנה בן שמונה קומות בעל צורה אמורפית וקווים מעוגלים. המבנה יחופה ברצועות אלומיניום דקורטיביות היקפיות.

חיפוי המבנה נעשה בשני שלבים. בשלב הראשון מקימה חברת "חרש תעשיות מתכת" קונסטרוקציית פרופילי מתכת היקפית התואמת את צורניות המבנה ויוצרת הרחקה של החיפוי מן המבנה.

בשלב השני "גלבוע פרויקטים" מיישמים את חיפוי האלומיניום על גבי הקונסטרוקציה.

תכנון עבור חיפויי אלומיניום וקירות מסך זו תמיד עבודה מאתגרת הדורשת מדידה מדוייקת והבנת המצב הקיים באופן מלא, מדוייק ומפורט, אבל, בפרויקט כזה האתגר העומד בפני המתכננים והמבצעים הוא כפול מאחר והחברה הבונה את הקונסטרוקציה הנושאת אינה החברה המבצעת את החיפוי.

כתמיד, שמחנו לסייע לאנשי מתכת והאלומיניום באתגר. ראשית, ביצענו מיפוי בסריקת לייזר תלת ממדית של המבנה טרם התקנת הקונסטרוקציה. באמצעות סורק לייזר תלת ממדי מיפינו את מלוא המבנה ואיתרנו את קונטור הבטון בהיקפו בהתייחסות לחריגות הבטון. המיפוי מתבצע באמצעות הקמה של מספר עמדות סריקה רב ברזולוציה גבוהה בהיקף המבנה. צוותי ה Reality Capture שלנו מונים גיאודטים בעלי ניסיון רב המכירים את צרכי המתכננים בענפי הבניה השונים ויודעים לחזור מן האתר עם מלוא המידע הנדרש לגבי גיאומטריית המבנה. לאחר סריקת הלייזר הפקנו תכנית קונטור אדריכלית לכל קומה. מובן מאליו שכל השרטוטים מעוגנים לרשת הקואורדינטות של המבנה כך שניתן להלביש את תוכניות המצב הקיים על גבי התוכניות האדריכליות ולהתאים את צירי המבנה ואת תוכנית ההעמדה למצב הקיים בשטח ולעדכן את תכנון הקונסטרוקציה או החיפויים בהתאם.

בשלב השני, לאחר התקנת הקונסטרוקציה נסרק המבנה בשנית כאשר הפעם המטרה הייתה מיפוי הקונסטרוקציה והגשת שרטוטי מצב קיים של הקונסרוקצייה על מנת לאפשר את תכנון הפחים המחפים.

קבלני אלומיניום וקירות מסך מכירים היטב את האתגרים הכרוכים במיפוי חזיתות המבנה. התנהגות בטון לא מישורית, חריגות בבטון, פתחים לא אחידים אלו הם רק חלק מן הבעיות איתן מתמודדים הקבלנים. במציאות בה ההבדל בין רווח לבין הפסד בפרויקט נדרש להוריד את הטעויות למינימום האפשרי. מיפוי באמצעות סריקת לייזר תלת ממדית מאפשר מיפוי מהיר, מדוייק ובעיקר, מלא של כל חזיתות המבנה ומפחית עד כדי ניטרול את כל אי הוודאות לגבי גיאומטריית המבנה.

נסו לאתגר אותנו גם במיפוי המבנה הבא אותם אתם צריכים לחפות.

הנה, ראו עוד דוגמה מעניינת ועוד אחת של מבנים בהם סייענו במיפוי חזיתות לצרכי התקנות חיפויים וקירות מסך

 

arrow
חזרה למעלה

תפריט נגישות